Lijsttrekkerverkiezing

Update (02-07-2021): De uitslag is door de verkiezingscommissie vastgesteld. Bekijk hier het proces-verbaal.

Update: de periode om je aan te melden voor lijsttrekker van D66 Dronten is gesloten.

D66 Dronten is opzoek naar een lijsttrekker voor de gemeenteraadverkiezingen van maart 2022! De lijsttrekker is het boegbeeld van D66 Dronten in de campagne. Een gedreven politicus die in staat is om mensen aan zich te binden en belangrijke punten van D66 Dronten naar voren te brengen. Klik hier voor het profiel van lijstrekker.

Alles omtrent het kandidaatstellen voor deze functie kunt u op deze pagina vinden.

D66 leden kunnen zich kandidaatstellen als lijsttrekker van vrijdag 30 april 2021 tot en met maandag 31 mei 2021 23:59 met onderstaande stappen bij de verkiezingscommissie via het mailadres: verkiezing@d66dronten.nl. Kandidaatstellingen buiten dit kader worden niet meer in behandeling genomen.

Hoe stel ik mijzelf kandidaat?

1. Download het kandidaatstellingsformulier als word bestand en vul alle benodigde gegevens in door het te bewerken.
  2. Sla dit bestand vervolgens op als word bestand met de duiding: ”Kandidaatstellingsformulier [uw naam]’
  3. Overleg ten minste 3 ondersteuningsverklaringen bestaan uit een lidnummer en handtekening. U kunt als ondersteuner onderstaande formulier invullen, of als kandidaat-lijsttrekker één word-bestand (onderstaande download) met al uw ondersteuningsverklaring toevoegen aan uw kandidaatstelling. Het aantal ondersteuningsverklaringen is op 30 april vastgesteld op 3; 10% van 35 stemgerechtigde leden, naar beneden afgerond.
  4. Stuur zowel het ingevulde kandidaatstellingsformulier, uw ondersteuningsverklaringen en een eventuele foto naar verkiezing@d66dronten.nl

U kunt geen ondersteuningverklaringen meer opsturen.

Tot slot

Stel je jezelf kandidaat voor het lijsttrekkerschap en word je niet tot lijsttrekker gekozen, dan ben je NIET automatisch kandidaat voor één van de overige plekken op de lijst. Je moet je hiervoor dan opnieuw kandideren. De kandidaatstelling voor de overige kandidaten op de lijst (dus niet als lijsttrekker) opent vanaf 1 september en eindigt op 1 oktober 2021, 23,59 uur.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de Afdelingsverkiezingscommissie.

De verkiezingscommissie streeft ernaar om binnen 10 werkdagen een terugkoppeling te geven op uw kandidaatstelling. De aanmelding als kandidaat is pas succesvol afgerond als de VC bevestigd heeft dat zij jouw aanmelding tijdig heeft ontvangen. Binnen 48 uur na de sluiting van het kandidaatstellingperiode is het aan de VC om de kandidaten te accepteren, verzuim te laten herstellen of te weigeren als kandidaat.

We kijken uit naar alle geïnteresseerde kandidaten. 😀

De verkiezingscommissie D66 Dronten.

Laatst gewijzigd op 2 juli 2021