Steun ons en help Nederland vooruit

vrijdag 16 december 2016

Omgekeerd denken!

D66 heeft het college een serie vragen gesteld over de ervaringen met het verplichte afspraken systeem van het gemeente huis. Samengevat luidt het antwoord dat iedereen er heel tevreden over is. D66 is dat nog niet.
Wanneer je naar het gemeentehuis loopt voor een eenvoudige vraag word je bij het zien van het spandoek ” alleen op afspraak” tamelijk geweerd. Denk vanuit de bezoeker en maak de drempel laag. Maak duidelijk dat je gewoon naar binnen kan lopen om die afspraak te maken. En als je geluk hebt kun je meteen terecht.

Het zelfde afschrikwekkende mechanisme zien wel bij het indienen van een klacht op internet. Je zit met een urgent punt en krijgt als bericht dat het meer dan 20 dagen kan duren!!!!!!!  Meestal is het antwoord er veel sneller! Waarom geen melding binnen een werkdag met een redelijke schatting over de duur van de beantwoording. Denk vanuit de vragensteller/klager en niet vanuit de organisatie. Denk omgekeerd!
D66 brengt deze logische werkwijze daar waar mogelijk in de praktijk.