maandag 13 januari 2014

D66 presenteert kandidaten gemeenteraad Dronten.

De lijst met kandidaten van D66 Dronten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014 is bekend. Er is sprake van een totale vernieuwing en D66 is er trots op een lijst met allemaal nieuwe enthousiaste kandidaten te kunnen presenteren. Dat Foeke Bongers de lijsttrekker wordt is al langer bekend, de lijst ziet er verder als volgt uit: 2. Lazise Hillebregt de Valk, 3. Wietse Snijders, 4. Leendert Molendijk, 5. Peter Harmsen, 6. Koen Postma, 7. Yvonne den Boer, 8. Michael van der Ploeg, 9. Pieter Hoving.

De huidige raadsleden voor D66, Olga Nijmeijer en Peter Oosterhuis, hebben besloten zich niet opnieuw verkiesbaar te stellen en keren na de verkiezingen volgend jaar dus niet terug in de raad. Zij hebben hun sporen meer dan verdiend in de politiek van Dronten: samen zaten ze in 1979 al in de gemeenteraad en beiden waren fractievoorzitter: Peter Oosterhuis van 1978-1982 en 1990-1998, Olga Nijmeijer van januari 2011 tot de komende verkiezingen. In al die jaren hebben zij het D66 geluid levend gehouden en in de besluitvorming van Dronten laten doorklinken. D66 Dronten is hun daarvoor zeer erkentelijk! Nu geven zij die opdracht door aan de nieuwe generatie en daarmee luidt D66 Dronten een nieuw tijdperk in.